دریافت کارت واکسن الکترونیکی

دریافت کارت واکسن الکترونیکی

دریافت کارت واکسن الکترونیکی

دریافت کارت واکسن کرونا

افزایش تعداد واکسن‌ها در جهان و کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده بسیاری از محدودیت های مسافرتی ناشی از کرونا با سختگیری کمتری اجرا شود.

در حال حاضر یکی از الزامات سفر به کشورهای خارجی، واکسینه شدن با واکسن کرونا و داشتن کارت واکسیناسیون است. در ادامه در این مطلب به شما یک نمای کلی از نحوه دریافت کارت دیجیتالی واکسن کرونا ارائه می شود.

راهنمای دریافت کارت واکسن کرونا

به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، در تمامی کشورهای جهان برای سفرهای خارجی کارت واکسن کرونا الزامی شود.

تا ماه‌های اخیر مهم‌ترین سند مورد نیاز مسافران برای سفر، تست PCR منفی بود، اما اکنون با گسترش واکسیناسیون، ارائه کارت دیجیتال واکسن به یک اصل مهم تبدیل شده است که نیاز به تزریق واکسن کرونا مورد تایید دارد.

هر کشوری لیستی از واکسن های تایید شده خود دارد. به طور کلی واکسن سینوفارم و آسترازنکا در بسیاری از کشورهای خارجی مورد تایید است و با تزریق آن ها و دریافت کارت واکسن هوشمند می توان به سفر رفت.

با این حال هنوز کشورهایی هستند که به مسافران خارجی اجازه ورود بدون کارت بین المللی واکسن کرونا و تنها با روش PCR را می دهند. به عنوان مثال، در شرایط جدید سفر به ترکیه، گردشگران خارجی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند، تنها با انجام تست PCR منفی می توانند به ترکیه سفر کنند.

البته اتباع ایرانی ملزم به تزریق واکسن کرونا و دریافت کارت سفرهای خارجی برای سفرهای خارجی خود هستند، خواه ملزم به داشتن کارت واکسن کرونا باشند یا خیر.

نحوه دریافت کارت واکسن کرونا برای سفرهای خارجی

پس از تزریق واکسن به سامانه دریافت کارت واکسن کرونا به نشانی vcr.salamat.gov.ir مراجعه و بر روی گزینه ثبت واکسن دیجیتال انگلیسی کلیک کنید. سپس شرایط موجود در سایت سلامت را بخوانید و برای تایید روی گزینه متوجه شدم کلیک کنید.

  • راهنمای دریافت کارت واکسن کرونا
  • نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا
  • راهنمای دریافت کارت واکسن کرونا
  • سامانه دریافت کارت واکسن کرونا

پس از آن صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز می شود تا اطلاعاتی مانند شماره پاسپورت، شماره همراه، نام و کد ملی را برای دریافت کارت واکسن کرونا وارد کنید. توجه داشته باشید افراد بالای 18 سال باید شماره تلفنی را وارد کنند که به نام خودشان ثبت شده است، در غیر این صورت باید همان شماره ای را که برای دریافت واکسن کرونا ثبت کرده اند وارد کنند.

راهنمای دریافت کارت واکسن کرونا

فرم ثبت نام کارت دیجیتال واکسن کرونا

در نهایت پس از ثبت اطلاعات یک کد 6 رقمی به شماره همراه شما ارسال می شود و با وارد کردن آن آدرس کارت واکسن کرونا ارسال می شود.

در غیر این صورت در صورت مشاهده هرگونه خطا و مغایرت در اطلاعات (مانند تداخل در تاریخ تزریق واکسن)، به سایت salamat.gov.ir مراجعه و فرم گزارش خطا را تکمیل نمایید. توصیه می شود حداقل 2 هفته قبل از سفر به خارج از کشور کارت واکسن کرونا دریافت کنید.

راهنمای دریافت کارت واکسن کرونا

کارت واکسن کرونا برای سفرهای خارجی

کارت دیجیتال فارسی تاج

حتی اگر قصد سفر به خارج از کشور را ندارید، طبق محدودیت‌های جدید احتمالاً برای حضور در مکان‌های خاصی مانند مکان‌های فرهنگی، موزه‌ها و باشگاه‌های ورزشی به کارت واکسن دیجیتال فارسی نیاز خواهید داشت.

مراحل دریافت کارت کرونا دیجیتال فارسی مانند انگلیسی مراحل مشابهی دارد با این تفاوت که نیازی به وارد کردن شماره پاسپورت نیست. در نهایت اگر مراحل را دنبال کنید، یک لینک پیامکی شبیه تصویر زیر دریافت خواهید کرد.

راهنمای دریافت کارت واکسن کرونا

کارت دیجیتال واکسن کرونا

بازی
بی صدا
زمان باقی مانده -1: 55
تمام صفحه
کد دانلود ویدیو
فیلم اصلی
نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا / منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

توجه داشته باشید که مراحل فوق برای افرادی که یک یا دو دوز واکسن تایید شده مانند سینوفارم، بهارات، آسترازنکا، اسپوتینک وی و کو ایران تزریق کرده اند مفید است، در غیر این صورت کارت دیجیتال واکسن برای آنها صادر می شود. این امکان ندارد.

کارت واکسن برای کسانی که در خارج از کشور واکسینه شده اند

تعدادی از ایرانیان در کشورهای دیگر واکسن کرونا زده اند و اکنون با ایجاد سامانه کارت واکسن این سوال پیش می آید که اگر واکسن کرونا را در خارج از کشور تزریق کرده باشیم چگونه می توانیم کارت واکسن را دریافت کنیم؟

نگران نباش! کسانی که در کشورهای خارجی واکسینه شده اند نیز می توانند به راحتی کارت واکسن را دریافت کنند، فقط باید به اداره بهداشت شهرستان خود مراجعه کنند و پس از انجام آزمایش واکسیناسیون کارت دیجیتال واکسیناسیون کرونا را دریافت کنند. مدارکی که هنگام مراجعه به معاونت بهداشت باید همراه داشته باشید عبارتند از:

کپی کارت ملی (پشت و رو)

کپی صفحه اول پاسپورت

صفحه ورود و خروج (مربوط به سفر به کشور مربوطه)

کپی کارت واکسن خارجی

اطلاعات فرم را در سایت تکمیل کنید

نقص در سیستم دریافت کارت واکسن کرونا

ممکنه که

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


ترجمه رسمی ترکی استانبولی روزنامه رسمی
ترجمه رسمی ترکی استانبولی قبض آب
ترجمه رسمی ترکی استانبولی استرداد مجرمین
ترجمه رسمی ترکی استانبولی دادخواست طلاق
ترجمه رسمی ترکی استانبولی حصر وراثت
ترجمه رسمی ترکی استانبولی سند ملکی